torsdag 13 maj 2010

Godmorgon

Snart ska vi åka till vattenkontoret och betala en räkning och på samma gång passa på att gå 2 varv runt nong prajak (6,6 km). Jag har just sett live på tv internet när Militären avlossade massa skott mot demonstranterna i Bangkok. Dom röda skjöt raketer mot militärerna. Helt sjukt. Vill ni se live vad som händer så kan ni kolla på http://www.springnewstv.tv/ Dom röda har bara utökat deras "destrikt" så att fler röda kan komma in. Eftersom regeringen förbjöd folk att köra på vissa vägar runt området, bröt man mot dessa regler kan man få upp till 2 års fängelse. Nog om det politiska. Jag är sjukt sugen på att åka ner till området och fota, men då skulle jag behöva en systemdigital kamera och det kommer jag inte köpa än så det kommer inte hända. Så mamma och ni andra ni behöver inte oroa er, jag kommer inte åka ner till Änglarnas stad. En kopp kaffe till sen lite ägg sallad sen off we go.
Uppdaterar mer senare, stay tuned.

Min röda vän Tu under en demonstration




Adjöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar