torsdag 13 maj 2010

Idag har vi vart på Central Plaza och kollat deras ombyggda mat butik Tops, och det var en trevlig överraskning. För det första så saknar jag Indisk mat här som fan, och jag och Petta satt och bollade innan huruvida dom skulle ha fått in Indiska kryddor eller inte men vi trodde inte det. Det första vi såg när vi kom in var Tikka Masala kryddmix. Så nu håller vi på att marinera köttet i det och ska äta det till middag. Vi hittade nämligen helt osötad yoghurt också. Jag ska försöka göra mig på vitlöks naan bröd också. Längtar tills det är klart. Dom hade fått in massvis av mat och kryddor från världens alla hörn. Nåt jag även saknat är kikärtor och tror ni inte massa burkar med chick peas står där, åh va glad jag blev. Efter Tops så åkte vi vidare till marknaden hittade mynta där för en fjärdedel av priset på Tesco, nu säger jag inte att det är dyrt med mynta på Tesco men det var kul att se skilldringen. Vi handlade en Thai efterrätt Khao neow mamoang, sticky rice med mango och sös sås och lite nötter. Det är alltså kladd ris som man kokar på nåt sätt med jätte söt kokos sås och små nötter och färsk mango. Super sött och super gott. vi gjorde den dock till en förrätt idag. Ska baka kanelbullar snart också har fått lite sug efter det och det finns ju torr jäst som man kan laga med här. En otäck sak som just hände var att en av rödskjortornas ledare blev skjuten i huvudet i Bangkok mitt under en intervju med en reporter från USA. Alldeles nyligen så sprängdes också en bomb i Sala Daeng centrala Bangkok, 21 människor skadades. Det luktar mer trubbel än vanligt. Nu ska jag gå och styra maten och lufta rumpan.

Adjöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar