onsdag 19 maj 2010

RIP BANGKOK

Läget i Udon idag verkar vara fullsätndigt under kontroll. Verkar som att allt bara har slutat. Skönt att det bara var en dag med lite uppror. 35 byggnader har brunnit ner i Bangkok. Jag måste säga att jag tyckte att rödskjortorna hade heder, att dom kämpade för något som dom var redo att dör för. Men när man förstör och sätter människor utan jobb, bränner ner affärer och banker som kommer kosta miljoner för Thailand så tycker jag inte alls så längre. Stackars Thailand. Nu har dom röda bara förstört sitt rykte och det känns som om ett omval skedde känns valet inte lika självklart längre. Dom hade en chans till en relativt bra förhandling men dom förlorade allt istället. November hade det vart omval om dom hade vart smarta men icke sa nicke! Känns skönt att detta ÄNTLIGEN är över och att människor så småningom äntligen kan återgå till det normala.

Jag vaknade 10 imorse vilket var underbart, jag gick ner och tvättade inte okej när man får börja vända ut och in på trosorna för att alla är slut, haha. Jag diskade, gjorde kaffe och tog en morgon cigg. Väckte Peter med en kopp på sängen och idag är humöret på topp. Ska hänga upp kläderna snart. Ska gå ut på en promenad med Pompe och sedan börja jobba. Kanske inte hinner med promenaden men då tar jag den ikväll slutar ju 20:00. Rätt skönt att sluta så tidigt.

Ikväll kommer vi nog se på (sista?!) avsnittet av LOST. Kanske gå ut på restaurang och äta en bit mat. Jag och Peter ska ta massage nån dag skulle vara så himla skönt, det var länge sen nu.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar