söndag 23 maj 2010

Vin & Mat

Igår så kom Kjelle med familj och hämtade oss så åkte vi och handlade massa på Macro. Vi handlade Ostron, jätte räkor, fisk, och en massa grönsaker. Vi åkte hem till Kjelle och började laga mat. Amon visade oss hur man lagade Tom Yum Talee, (Sur soppa med havets läckerheter) Det var kokt fisk, bläckfisk, räkor och grönsaker i den. Hon lärde oss hur man gjorde en herb sallad med räkor och hur man gjorde kyckling med gröncurry. All mat vart jätte god. Vi började äta ostronen det var riktigt mumsigt. Stora som tusan var dom. Sen kom Amons vän Nida och hade med sig sin super super goda dip sås som man inte kan sluta äta, vi dippade grönsaker. Till maten drack vi vitt vin, det var 100 år sen jag drack vitt vin. Vi åt efterrätt bestående av sticky rice och söt kokoscreme, mango och nötter. Vi drack rödtjut och en massa öl. Vi gosade med Oscar och pratade massa babbel. Vi skulle ha följt med Kjelle och Amon till landet idag men varken jag eller Peter vaknade av klockan eller när Kjelle ringde imorse så vi uteblev helt enkelt. Man är som sagt inte 18 längre. När ska jag förstå det?! Fick värsta moderskänslorna igår också och nu vill jag ha en liten unge som inte skriker, bajsar eller är jobbig, kan nån ge mig?! Nu ringde Kjelle precis och sa att han kommer över med alla bilder om 1 timme. Så jag lägger in dom senare. Massa fina bilder som är tagna med Kjelles system digital kamera.
Nu måste vi åka och äta. Uppdaterar senare.

Adjöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar